Vårt innehåll är ditt

Creative Commons License

Gissa-problemet-CHOCK - gissa HELA OMRÅDET! BILDKAVALKAD!

Det kan väl inte vara så svårt? Mitt i Göteborg ligger detta mäktiga berg. Gissningsvis utvecklat i mitten av 90-talet men av oklara anledningar inte inrapporterat på GBO. Kanske kan vi rentav få någon gammal entusiast att berätta om pionjärsarbetet som lagts ner?


Högt är det inte men lutningen är perfekt. Moonwall till slabbmantling. Urbefolkningena främsta vetenskapsmän har ristat in sitt folks samlade vetande i berget.

Mossan har petrifierats på märkliga sätt. På helt rätt ställen, så bra!

Pockets ser man sällan i granit, speciellt sällsynt är arten med perfekt jämna kanter.

Innerstadens granit är vass och kantig. Detta berg verkar ha semestrat på Öckerö och tagit med sig en vatteslipad souvenir hem.


Alla gör konstiga saker som man inte är stolt över i efterhand. Vi är inte intresserade av att nån ska skämmas och göra offentlig avbön. Det är helt OK att ta med sig samvetet i graven i detta fall.

Dela:

7 kommentarer :

Anonym sa...

Om det var limmat med vit badrumsfog vet jag vem det var.

Anonym sa...

Det är som sagt inte namn vi är ute efter.

/peter

Johan sa...

Sveriges postmodernaste klippa?

Roligaste Frankensteinblocket jag sett...

Anonym sa...

Rotar i garderoben efter min kofot...
/Burkish

Anonym sa...

Haha! Är det på skansberget?

t sa...

Landala hörde jag från Lakeshore, stämmer väl?

Petter sa...

Stämmer bra! Denna skönhet till vägg gömmer sig ca 120m väster om fjäderborgen.