Vårt innehåll är ditt

Creative Commons License

Sökordskrönika 2011

2011 var ett bra år. Bummel blev sågad i axeln, läkte axeln och kom tillbaks med gott humör. Tomas gjorde äntligen Walk the line och jag föll 100 gånger från toppen på ölbacken. Men det är det ju ingen som bryr sig om. Låt oss se vad som intresserat västkustbouldersällskapet under det gångna året.

Som vanligt toppas listan av varianter och felstavningar på climbingpics, tätt följt av mitt namn (åh så skönt för mig!). 329 personer sökte efter jug.nu och blev besvikna. Ta er samman, det var många år sedan jug gick i graven. Fast Fredrik Jutfelt klampar in som populäraste icke-moderator med hela 32 fans, det är han värd efter att ha ärvt jugs gamla databas.

Styrka är lika populärt som alltid. Vad är styrka? frågar sig 201 besökare, 182 personer söker maxstyrka, 167 vill veta mer om hypertrofi träning medan 118 nöjer sig med hypertrofi. Jag är ledsen om jag vilselett er att fokusera på muskelvolym, maxstyrka är ju mycket viktigare.

De mest sökta områdena var under 2011 flatanger (150), segersbyn (116, sensationellt eftersom det ligger i Åmål och knappast besökts av 11,6 personer totalt). 102 masochister vill göra MPFC i Utby vilket  ger en förstaplats vad gäller populära problem. På andraplats kommer den oändligt mycket finare Hammerstryke med 97 träffar följt av Den gamle och havet 7b+ (86). Kanske ändras det nästa år? Det tisslas här och där om nedgradering av superklassikern. Det mer anonyma Big Bengt Petter FA (1) var det nog jag som sökte på.

Vanliga sökord är förutsägbart och tråkigt. Om vi läser listan från andra hållet blir det roligare. 60 personer har sökt och funnit KUKA med vår hjälp, 67 sökande fick veta var det nya fontan ligger (hör gärna av er om ni hittar det) och 64 fick lära sig mer om gummibåt. Kanske vill de paddla med Daniel?

Att stavning inte är viktigt för den gemene klättraren är allmänt känt för den som hänger på GBO. De flitigare skribenterna lyckas kombinera såväl stavnings- som syftningsfel med versaler mitt i meningar, dubbla utropstecken, förolämpningar och generellt gnäll i samma inlägg. Samma personer har sökt oss genom de språkliga krumbukterna climbingpiws (47!), climbing pics blog spot, climbibgpics, climbingpucs climbingpicts, climbing ppics, climbingpiccs och ett närmast oändligt antal liknande. Tyvärr saknar jag min favorit från förra året: clombingpics men får nöja mig med climbingpucs.

Glädjande nog har 12 personer intresserat sig för hallux valgus klättra, den underutnyttjade fotfarmningstekniken som ger oslagbar närhet mellan höft och sten. Att en person angav stel av att stretcha, ville använda oljeblandat till dominator (är de inte hala nog?) , frågade oss vad är en hög andel? och ville berätta att 6 personer hittades eller funderar på att bli stark med gummiband träning och fästa greppbräda i gips gör mig ledsen och förvirrad. Bättre då att över 80 personer sökt på stretching, det är dags att ta tag i det nu.

Gott träningsår 2012 och hjälp oss lösa den från Hufvudstaden föraktade utmaningen gissa HELA OMRÅDET! Tro det eller ej men vi vet inte heller var det är.

Dela:

7 kommentarer :

Kim sa...

Gott Nytt År pôjkar!

Peter Erhard sa...

Tack detsamma!

tompa sa...

Gott Nytt, må styrkan vara med oss!

Anonym sa...

Gott nytt till oss alla!

B

Petter sa...

Kul läsning! Skönt att Big Bengt inte fallit i glömska.

Anonym sa...

Hur kan du vara tio gånger mer populär än jag? Omöjligt. Du har fuskat med statistiken.

Peter Erhard sa...

Ja jag dubblade dina siffror för att du inte skulle bli modstulen.